Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Investice do rozvoje lidského kapitálu
Tolarová, Šárka ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je lidský kapitál, možnosti investování do jeho rozvoje a následné využití v praxi. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část definuje samotný lidský kapitál, investice do lidského kapitálu a firemní vzdělávání (které je jednou z forem rozvoje lidského kapitálu). Praktická část se věnuje analýze vnitřního prostředí firmy, ve které proběhlo dotazníkové šetření, zaměřené na zjištění, jak vnímají zaměstnanci společnosti současný stav vzdělávacího systému zaměřeného na rozvoj jejich lidského kapitálu. Cílem této práce je tedy definovat lidský kapitál, popsat investice do jeho rozvoje, shrnout teoretické poznatky k tématu firemního vzdělávání a následně ověřit jejich platnost v praxi. Klíčová slova Lidský kapitál, investice do lidského kapitálu, osobní rozvoj, firemní vzdělávání rozvojové potřeby, znalosti a dovednosti. Annotation The subjekt of this thesis is human capital, investment options in its development and subsequent use in practice. The paper is divided into two parts. The theoretical part describes human capital, investment in human capital and company training (which is a form of human capital development). The practical part analyzes internal environment of the company. It is also carried out a survey to determine how employees perceive the company's...
Investice do rozvoje lidského kapitálu
Tolarová, Šárka ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je lidský kapitál, možnosti investování do jeho rozvoje a následné využití v praxi. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část definuje samotný lidský kapitál, investice do lidského kapitálu a firemní vzdělávání (které je jednou z forem rozvoje lidského kapitálu). Praktická část se věnuje analýze vnitřního prostředí firmy, ve které proběhlo dotazníkové šetření, zaměřené na zjištění, jak vnímají zaměstnanci společnosti současný stav vzdělávacího systému zaměřeného na rozvoj jejich lidského kapitálu. Cílem této práce je tedy definovat lidský kapitál, popsat investice do jeho rozvoje, shrnout teoretické poznatky k tématu firemního vzdělávání a následně ověřit jejich platnost v praxi. Klíčová slova Lidský kapitál, investice do lidského kapitálu, osobní rozvoj, firemní vzdělávání rozvojové potřeby, znalosti a dovednosti. Annotation The subjekt of this thesis is human capital, investment options in its development and subsequent use in practice. The paper is divided into two parts. The theoretical part describes human capital, investment in human capital and company training (which is a form of human capital development). The practical part analyzes internal environment of the company. It is also carried out a survey to determine how employees perceive the company's...
Investice firem do lidského kapitálu
Gocheva, Deana Nikolaeva ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Nečadová, Marta (oponent)
Cílem této bakalářské práce je udělat stručný přehled o míře vzdělávaní v pracovním prostředí. Úvodní část práce je věnovaná samotnému pojmu lidský kapitál a jeho významu. Praktická část je zaměřena na míru investice firem v oblasti lidského kapitálu, se zaměřením na český trh. Práce se také zabývá rozdíly ve způsobech a kvalitě tohoto procesu. Snažila jsem se najít odpověď na otázku, zda české firmy investují do lidského kapitálu svých zaměstnanců.
Investice do lidského kapitálu se zaměřením na terciární vzdělávání v ČR
Vávrová, Iveta ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Tato práce vysvětluje problematiku investic do lidského kapitálu. Práce je zaměřená na vzdělávací systém v ČR, ze kterého je rozpracován hlavně jeho terciární stupeň. Hlavním tématem práce je rozebrat a zhodnotit měnící se počet studentů studujících vysoké školy, jejich uplatnění na trhu práce a v neposlední řadě zhodnotit jejich pohled na dnešní kvalitu studia.
Investice do lidskeho kapital: Vyplati se studovat na vysoke skole?
Špirit, Zbyněk ; Kubík, Rudolf (vedoucí práce) ; Urbánek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou lidského kapitálu a investováním do terciárního vzdělání z mikroekonomického hlediska. První část popisuje teoretickou podstatu lidského kapitálu a jeho vývoj. Druhá část nastiňuje základní ekonomické statistiky jako vzdělanostní strukturu obyvatelstva, mzdovou úroveň a nezaměstnanost podle dosaženého vzdělání. Po teoretické stránce uvádí míru návratnosti, která značí výnosnost celkové investice do vzdělání. Třetí praktická část se dotazníkovým šetřením snaží soukromou míru návratnosti stanovit a potvrdit základní domněnku o výhodě studia na vysoké škole.
Propočet výnosnosti investic do vzdělání v ČR
Malinová, Kateřina ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Münich, Daniel (oponent)
Cílem této práce je odhad individuální míry výnosnosti investic do vysokoškolského vzdělání v České republice. Nejprve se zaměřuji na teoretické objasnění problematiky lidského kapitálu a investic do vzdělání jako nejdůležitějších investic do lidského kapitálu. Na základě získaných teoretických poznatků uvádím výčet výnosů a nákladů spojených s investicemi do lidského kapitálu, ze kterých později vybírám kvantifikovatelné výnosy a náklady vhodné pro výpočet míry výnosnosti investic do vysokoškolského vzdělání a uvádím i data, která ve výpočtech využívám. V práci popisuji mimo mnou použité metodiky výpočtu i metodiku výpočtu této míry, kterou používá OECD, jelikož z této metodiky vycházím. Po vlastním výpočtu popisuji skutečnosti, které můj výpočet omezují z hlediska výpočtů i interpretace míry, ke které jsem došla. V závěru mé práce zmiňuji i další možné směry bádání v této oblasti.
Lidský kapitál a vzdělávání v ČR
Houžvičková, Nela ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice lidského kapitálu a vzdělávání. První část je zaměřena na teorii lidského kapitálu, která vychází především z práce ekonoma Garyho S. Beckera. V této části jsou popsány vlivy na utváření lidského kapitálu, podrobněji je rozepsáno téma investic do lidského kapitálu, jednotlivé typy investic, jejich výnosnost a rizikovost. Dále se tato část krátce zabývá spojitostí vzdělání s hospodářským růstem a s teorií signálů. Druhá část je zaměřena na vzdělávací systém v ČR, jeho komparaci s ostatními vzdělávacími systémy světa a v neposlední řadě na jeho financování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.